Vialle LPG systems LPG injection LPi
 
 

Vialle LPi (Vloeibare LPG Injectie)

 
Vialle Gas Systems is er ondermeer in geslaagd een LPG-vloeibaar injectiesysteem, genaamd LPi-autogassysteem te ontwikkelen.
Met deze nieuwe technologie wordt het LPG niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. Hierdoor kan de injectie van de brandstof beter gecontroleerd worden, wat resulteert in betere performance en optimalere verbranding.
Het Vialle LPi-autogassysteem kan toegepast worden op de moderne direct injectie, lean burn en turbo motoren. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden.
Doordat het Vialle LPi-autogassysteem gebruik maakt van de originele benzine-computer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu.
 
 
Als berijder zult u merken:
- dat er geen verschil waarneembaar is tussen het rijden op benzine of LPG
- dat er geen vermogensverlies optreedt
- dat het acceleratie vermogen op LPG niet anders is dan op benzine
- dat er geen extra onderhoud aan het Vialle LPi-autogassysteem nodig is en u zich dus kunt houden aan de oorspronkelijke service intervallen.
 
Vialle LPi LPG injection
 
 
 
 
 
 
De werking van het Vialle LPi-systeem
Het Vialle LPi-systeem werkt net zoals het benzine injectie-systeem: vloeibare LPG brandstof wordt rondgepompt en aan de LPG injectoren aangeboden. Het Vialle LPG systeem bevat een LPG tank met een geïntegreerde pomp. Deze pomp verhoogt de druk in het brandstofsysteem en pompt het vloeibare LPG naar de drukregelaar. De drukregelaar regelt de druk in het LPG systeem. Hij bevat ook een veiligheidsafsluiter die geopend wordt wanneer er overgeschakeld wordt tussen benzine en autogas. De LPG bereikt de injectoren die in het inlaatspruitstuk zijn gemonteerd. Het overtollige LPG wordt via de retourleiding en de drukregelaar naar de tank teruggevoerd. De LPG-injectoren worden aangestuurd door de LPG-regeleenheid (LPE). Hiervoor wordt het signaal voor de benzine-injectoren afkomstig van de originele ECU gebruikt dat vervolgens wordt vertaald voor de LPG-injector. Alle oorspronkelijke signalen van het motormanagement en diagnosefuncties blijven zodoende intact.
Bepaalde automodellen vanaf het modeljaar 1995 kunnen als G3 worden ingebouwd met Vialle LPi.

Vialle LPi Working principle