Valve Saver systeem (Flashlube - JLM)

Bestel hier uw Flashlube of JLM Valve Saver Fluid om uw klepsmeersysteem bij te vullen. Een klepsmeersysteem (Valve Saver Lubrication Kit) is een manier om eenvoudig en doeltreffend een klepsmeermiddel (Flashlube of JLM Valve Saver) automatisch in het inlaatspruitstuk van de motor aan te brengen. De kleppen worden hierdoor beschermd en de cilinderkop wordt gesmeerd en blijft schoner.
Een klepsmeersysteem verlengt de levensduur van de kleppen en klepzittingen, het zorgt ervoor dat slijtage aan de kleppen wordt geminimaliseerd.
Het klepsmeersysteem vervangt de smering van de kleppen die het normaal gesproken verkrijgt van de benzine-inspuiting. Het is dus verstandig om een klepsmeersysteem te gebruiken, wanneer u op LPG rijdt.
U dient de klepsmeervloeistof (valve saver fluid) af en toe bij te vullen. Gebruikt u hiervoor een Flashlube of JLM navulling.
De krachtig reinigende additieven zorgen er voor dat de afzetting op de kleppen wordt gereguleerd, hiermee wordt de kans op voor-ontsteking, door hete afzetting in de verbrandingskamer verkleind. Het smeermiddel zorgt ervoor dat de motor een langere levensduur heeft en optimaal blijft presteren.


Op LPG zonder klepsmering (Flashlube / JLM) Op LPG ZONDER klepsmering      Op LPG met Klepsmering  (Flashlube / JLM) Op LPG MET klepsmering

 

Navulling Valve Saver Fluid Flashlube en JLM:

Flashlube navulling Valve Saver 1 liter

1 Liter Flashlube Valve Saver Fluid

Flashlube valve Saver navulling 2.5 Liter

2,5 Liter Flashlube Valve Saver Fluid

Flashlube navulling Valve Saver 5 Liter

5 Liter Flashlube Valve Saver Fluid

   

JLM Valve Saver Navulling 1 Liter

1 Liter JLM Valve Saver Fluid

JLM Valve Saver navulling 5 Liter

5 Liter JLM Valve Saver Fluid

 

Er zijn in principe twee soorten klepsmeringsystemen.
Het eerste type werkt op basis van het motorvacuüm in het inlaatspruitstuk. Hierbij zuigt de motor zelf de klepsmeringsvloeistof aan. Met behulp van een registerkraantje wordt de hoeveelheid afgesteld. Op gemerkt moet worden dat dit type niet geschikt is voor turbo-motoren, aangezien hier een overdruk ontstaat in het inlaatspruitstuk. Ook werkt dit type systeem niet optimaal indien er veel volgas wordt gereden, want dan is er ook geen vacuüm in het inlaatspruitstuk.
Het tweede type klepsmeringsysteem is electronisch en heeft een klein pompje dat wordt aangestuurd door een kleine controlunit. Dit type systeem kan wel de juiste hoeveelheid klepsmeringvloeistof aanbrengen bij de verschillende inlaatspruitdrukken en toerentallen.

 Diverse Klepsmeersystemen van Flashlube en JLM:

 Flashlube Valve Saver Klepsmering version 2                           JLM Valve Saver kit Klepsmering

Flashlube Valve Saver Kit Vacuüm Klepsmering Ver. 2             JLM Valve Saver Kit Vacuüm klepsmering  

 

Flashlube Valve Saver Elec. klepsmering        

Flashlube Valve Saver Kit Electronic Klepsmering                

 

Voor beide type systemen bevelen we het sterk aan om een verdeelsetje te gebruiken dat de klepsmering op elke cilinder aanbrengt. Een centrale aansluiting op het inlaatspruitstuk is niet voldoende en zal niet voor de gewenste verdeling van de klepsmeervloeistof zorgen, met als resultaat dat 1 of 2 cilinder nog geen klepsmering hebben en extra hard slijten. In dat geval is een cilinderkoprevisie als nog nodig.

Klepsmering verdeelstuk 4 cilinder Flashlube JLM

2, 3, 4, 5, 6, 8 cilinder verdeelstuk voor Flashlube of JLM klepsmering